ترس از فلسفه‌ی "ژن ژیان آزادی"

کژار-اروپا: هدف اول دولت ایران از بمباران ارتفاعات کوسالان واقع در مریوان؛ گریلاهایی است که برای یک زندگی آزاد، برای آزادی زن، اکولوژی و دموکراسی رادیکال مبارزه می‌کنند.

دولت ایران از چند روز اخیر بمباران ارتفاعات کوهستان کوسالان  واقع در شهرستان مریوان (روژهلات کوردستان) را چه زمینی و چه هوایی آغاز کرده است. حملات توپخانه‌ای باعث آتش‌سوزی شدید جنگل‌ها شد که تا به الآن بخش‌های زیادی ازطبیعت بکر مریوان را نابود کرده است. مسئولان نه تنها هیچ اقدامی برای مهار آتش نکرده‌اند، بلکه مانع اقدام سه فعال محیط زیست به نام‌های محسن دادگر، سعید دادگر و یاسر صابری که برای مهار حریق تلاش میکردند، شدند و در نهایت آنان را دستگیر کرده‌اند.

این حملات سپاه پاسداران ضربه سختی به مردم محلی و اقتصاد روستاهای منطقه است که معیشت آنها به دلیل فاجعه زیست‌محیطی در معرض تهدید قرار گرفته است. با این حال، هدف این بمباران در درجه اول گریلاهایی است که برای یک زندگی آزاد، برای آزادی زن، اکولوژی و دموکراسی رادیکال مبارزه می‌کنند.

خشونت وحشیانه دولت‌ها علیه جنبش آزادیخواه

نه تنها گریلاهای یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی.ر.ک)  و مردم محلی  توسط  دولت ایران مورد حمله قرار می‌گیرند، بلکه جنگ پهبادی ترکیه علیه منطقه خودمختار روژآوا نیز همزمان در جریان است. هر دو کشور ترکیه و ایران با وحشیگری گسترده تلاش می‌کنند تا جنبش آزادیخواه را که بین این دو متجاوز در حال شکوفایی است، تضعیف کنند.

در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳، یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه، نماینده بلندپایه دولت خودگردان روژآوا؛ یوسرا درویش رئیس‌مشترک کانتون قامیشلو، معاون وی لیمان شیووش و راننده آنها فرات توما را بمباران کرد. جنبش زنان کورد سال‌هاست که علیه اشغالگری، سرمایه‌داری و امپریالیسم و نظام مردسالار مبارزه کرده و فداکاری‌های زیادی دراین راه انجام است.  به‌همین دلیل نیزاین حمله، حمله به فلسفه "ژن ژیان آزادی" و به تمام زنانی است که برای آن مبارزه می‌کنند.

دولت ملت و «همبستگی» آن با جنبش ژن ژیان ئازادی!

از سال گذشته  خیزش ژن ژیان آزادی در سراسر جهان و همچنین در آلمان فراخوانی شده است. هزاران نفر به خیابان‌ها آمدند و با معترضان در ایران و روژهلات کوردستان ابراز همبستگی کردند. ریکاردا لانگ، سخنگوی سیاست زنان و رئیس فدرال سبزها به همراه امید نوری‌پور، سال گذشته گفت: "ما نباید اتفاقات را نادیده بگیریم." به این صورت کشورهای اروپایی سعی کردند با این شعار در شبکه‌های اجتماعی از اعتراضات در خیابان‌ها و پارلمان های خود "حمایت" کنند. درعین حال آنها سال‌هاست که به دلیل منافع اقتصادی و پروژه‌های امپریالیستی خود به ترکیه سلاح صادر می‌کنند. از این طریق این دولتمردان تنها از دولت‌های ایران و ترکیه که جنایتکارانه و وحشیانه سیاست خود را علیه مبارزان آزادیخواه کورد ادامه می‌دهند؛ حمایت می‌کنند. بنابراین شعار توسط دولت‌های غربی به‌عنوان آزادی بیان خود استفاده می‌شود، اما در عین حال مورد استثمارو سوء استفاده قرار می‌گیرد. امنیتی که شرکای امپریالیست ناتو می‌دهند تنها برای امنیت و حفظ حاکمان است نه  برای امنیت جامعه.

پاسخ ما مقاومت است زیرا مقاومت زندگی است

ما به‌عنوان جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان(کژار)- اروپا از همه فمینیست‌ها، فعالان محیط زیست و انقلابیون دعوت می‌کنیم که سکوت نکنند و توجه جهانی را به این خشونت دولتی جلب کنند و در این زمینه فعالیت نمایند. همچنین باید بر دولت‌های اروپایی برای حمایت از جنبش آزادیخواه کوردها فشار وارد شود؛ جنبش آزادیخواهی که مبتنی بر آزادی زنان است و برای راه حلی دموکراتیک و سیاسی برای ایران و کل خاورمیانه مبارزه می‌کند؛ به همین دلیل نیز باید مورد حمایت قرار گیرد. ما اجازه نخواهیم داد که زن‌کشی دولتی و بمباران جنبش آزادیخواه امری عادی جلوه داده شود.  چرا که ما با هم در برابر اشغالگری و حملات جنایتکارانه رژیم‌های فاشیستی ایستاده‌ایم. پاسخ ما مقاومت است زیرا مقاومت زندگی است.